Brykamy bez mamy 2019/20

zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku od 2,5 do 3 lat

Brykamy bez mamy to zajęcia dla dzieci w wieku przedprzedszkolnym. Dzieci i rodzice mogą bezpiecznie przejść czas adaptowania się do nowej sytuacji pozostawania dziecka z innymi opiekunami w grupie rówieśniczej. To czas na stopniowe uczenie się własnej odrębności, poznawanie siebie, ćwiczenie samodzielności, doświadczanie swojego wpływu na otoczenie. Dzieci w życzliwej i akceptującej atmosferze mogą czerpać radość z zabawy, przeżywać wszystkie emocje oraz doświadczać bycia wśród innych dzieci.

Brykamy bez mamy prowadzą:

ASIA SOJA - z wykształcenia psycholog kliniczny dziecka. W Stu Pociechach prowadzi grupy zabawowe “Turlaki” i "Dreptaki". Kontakt z dzieciakami: z ich pomysłowością, kreatywnością i energią są dla Niej wyjątkowo inspirujące i rozwijające.

EWA WINIARSKA - psycholog pracująca dziećmi (do 6 r.ż.) i ich rodzinami. W Stu Pociechach prowadzi również grupy Urodziłam Życie oraz konsultacje psychologiczne.

Brykamy bez mamy superwizuje ANNA CIUPA.

Koszt miesięczny 380 zł

kontakt z zespołem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W związku z brakiem miejsc, przyjmujemy zapisy tylko na listę rezerwową.

Nasz dzień w Brykamy bez mamy:

Mamy świadomość jak ważna dla małych dzieci jest przewidywalność i stałość, dlatego każdy brykankowy dzień ma swoją strukturę i powtarzające się elementy.  

9:00 - 10:00 Zabawa swobodna. Dzieci przychodzą i mają czas na to aby pożegnać się z rodzicem, w swoim tempie zanurzyć się w przygotowanej przez nas przestrzeni, rozejrzeć się dookoła, zobaczyć że są przez nas oczekiwane, jakie dzieci już są, czym mają ochotę się pobawić, może do kogoś podejść. Czasami dziecko potrzebuje na takie wejście więcej czasu a niektórzy od razu, z zapałem rozpoczynają zabawę. To ważny początek, w którym towarzyszymy dzieciom z uważnością i szacunkiem do ich potrzeb i gotowości do wejścia w kontakt. W pierwszej godzinie jest czas na wspólne powitanie. Siadamy w kręgu na dywanie i witamy piosenką każdego z osobna. Inicjujemy zabawy ruchowe i integrujące, którym często towarzyszy śpiew.

10:00-10.20 Czas na drugie śniadanie. Jeżeli dzieci są bardzo głodne, to szykujemy się do zjedzenia śniadania wcześniej. Myjemy ręce i razem siadamy do stołu. Delektujemy się jedzeniem i prowadzimy rozmowy, jak to przy wspólnym posiłku :)

Po śniadaniu siadamy razem na dywanie i czytamy dzieciom książeczki. To czas odpoczynku i wyciszenia. Opowieści i sytuacje z książek uruchamiają wyobraźnie. Dzieci mogą się odnieść do historii i przeżyć przytaczanych postaci, z którymi często się identyfikują. Na ich twarzach pojawia się skupienie a czasem ożywienie i wiele emocji. Czasami sobie trochę o tym rozmawiamy.

Zabawa sensoryczna. Zwijamy razem dywan i jest czas na przesypywanie kaszy, ryżu i innych podobnych materiałów. Dzieci zanurzają w nich ręce a czasem też gołe stópki. To czas na dotykanie, odkrywanie, poznawanie swojej wrażliwości - czy to jest dla mnie przyjemne czy nie, a może potrzebuję więcej czasu na oswojenie się.

Półki. Odsłaniamy regały na których są pomoce inspirowane pedagogiką Marii Montessori. Dzieci same wybierają czym chcą się zająć (nawlekanie, segregowanie, odkręcanie, układanie), czy chcą się bawić indywidualnie czy wspólnie z kimś.

Krąg.  Zabawy ruchowe, muzykowanie, śpiew i taniec, poznawanie i odkrywanie tego co niesie ze sobą aktualna pora roku.

Na zakończenie często proponujemy dzieciom takie działania jak: malowanie farbami, klejenie, lepienie z masy solnej, plasteliny.

Pożegnanie. O 12.00 po dzieci przychodzą rodzice lub opiekunowie. Żegnamy się piosenką.

Na wiosnę, gdy jest już ciepło wychodzimy z dziećmi do ogrodu.

Nasz newsletter

Zarejestruj się aby otrzymywać nasz cotygodniowy planik. Akceptacja regulaminu oznacza zgodę na przesyłanie informacji drogą elektroniczną oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Regulamin
Back to Top