Sto pociech z teatru

Sto pociech z teatru to cykl zajęć dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat i rodziców, którzy lubią aktywnie i twórczo spędzać czas razem. To okazja do działania i kontaktu z innymi rodzinami, przy poszanowaniu indywidualności każdego uczestnika.

Doświadczamy teatru przede wszystkim w zabawach ruchowych i improwizacji. Pobudzamy kreatywność, pracując z prostymi materiałami takimi jak np. papier, taśma malarska, sznurek, dzięki którym z pozoru prostą przestrzeń przekształcamy w scenografię naszych działań. Eksperymentowanie, nadawanie znaczeń czynnościom dnia codziennego , wymyślanie i przyjmowanie nowych  ról, są okazja do lepszego poznania samego siebiei relacji, w których funkcjonujemy. Traktujemy je jako ważniejsze niż przygotowanie i prezentacja spektaklu lub ćwiczenie rzemiosła teatralnego.

Prowadzenie:

Dorota Ogrodzka, Iga Dzięgielewska, Wiktoria Rutkowska, Dominika Szulc (wymiennie)  - Stowarzyszenie Pedagogów Teatru - o stowarzyszeniu i prowadzących możecie przeczytać poniżej

Informacje szczegółowe:

Na zajęcia zapraszamy dzieci wraz z rodzicami. Prosimy o zabranie wygodnego stroju, w którym będzie można skakać, turlać się i leżeć na podłodze.

Wtorki, godz. 17.00-18.30

Daty spotkań:

  • - luty: 12, 19, 26
  • - marzec: 5, 12, 19, 26,
  • - kwiecień: 2, 9, 16

Opłata za cykl - 400zł.

Warunkiem zapisania na zajęcia jest opłata wpisowa 150 zł, płatna w systemie on-line

Pozostała część opłaty 250zł - płatna przelewem na konto Stu Pociech do dnia 12.02.2019

W tytule przelewu prosimy podać: stoteatr/imię i nazwisko dziecka

Informacje szczegółowe o zajęciach - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zajęcia odbędą się, jeśli zbierze się minimum 10 dzieci.

 Stowarzyszenie Pedagogów Teatru

Od 2010 roku rozwijamy w praktyce i teorii ideę pedagogiki teatru. Realizujemy autorskie projekty artystyczno-społeczne, współpracujemy z instytucjami kultury i organizacjami w całej Polsce.

Wymyślamy i realizujemy autorskie projekty pedagogiczno-teatralne, teatralne, performatywne. Niektóre z nich prowadzą do powstania spektaklu lub akcji performatywnej, w innych celem jest sam proces twórczy. Projektujemy i prowadzimy cykle warsztatów. Eksperymentujemy z nowymi formami. We wszystkich działaniach podążamy za naszymi wartościami, którymi są: chęć czerpania z potencjału grupy i doświadczeń konkretnych osób, z którymi pracujemy,  wiara w kompetencje uczestników, potrzeba wzmacniania i rozwijania krytycznego myślenia. Pracujemy za pomocą nowatorskich środków teatralnych i performerskich, wykorzystujemy trening fizyczny, narzędzia dramaturgiczne, pracujemy ze słowem, ciałem, głosem, energią grupy, przestrzenią, także przestrzenią publiczną, z pamięcią, wrażliwością społeczną. Pobudzamy krytyczne myślenie i zmysł obserwacji rzeczywistości.

Szkolimy i inspirujemy nauczycieli, aktorów, aktywistów, instruktorów teatralnych, animatorów kultury. Prowadzimy warsztaty teatralne i pedagogiczno-teatralne dla klas szkolnych, grup twórczych, dla rodzin, dzieci, młodzieży, seniorów, dla zespołów instytucji, dla teatrów.

Pracujemy ze społecznościami lokalnymi, bazując na uważnym i doceniającym obserwowaniu ich specyfiki i kultury i proponując teatralne formy wspólnego działania, wyrastające z lokalnego potencjału.

Wspieramy pedagogów teatru w całej Polsce. Zapraszamy do współpracy teatry, z którymi wspólnie projektujemy programy pedagogiczno-teatralne.

Piszemy o pedagogice teatru, jej wartościach i przykładach praktyk. Publikujemy teksty, występujemy na konferencjach. Inicjujemy sytuacje wymiany doświadczeń wśród pedagogów i praktyków teatru. Stwarzamy okazje do refleksji i rozmów o metodyce, ideach, narzędziach i inspiracjach, do których zapraszamy doświadczonych twórców, pedagogów teatru, teoretyków.

Dla nas teatr jest nie tylko estetyczną formą sztuki, ale także opowieścią o świecie i społeczeństwie, o jego napięciach, problemach, fantazjach i dążeniach



Dorota Ogrodzka

Pedagożka teatru, reżyserka, badaczka. Animatorka kultury i trenerka.

Kuratorka projektów artystyczno-społecznych. Prezeska Stowarzyszenia Pedagogów Teatru.

Naukowo związana przez lata z Instytutem Kultury Polskiej UW, gdzie skończyła studia doktoranckie i gdzie od 10 lat prowadzi zajęcia. Założycielka i reżyserka Laboratorium Teatralno-Społecznego. Przez cztery lata pracowała w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, gdzie założyła i prowadziła Młodą Scenę, reżyserowała spektakle i akcje performatywne, była kuratorką programu edukacyjno-artystycznego. Reżyserowała takie spektakle jak „Stan Wyjątkowy”( Muzeum Historii Żydów Polskich, Teatr Powszechny im. Z. Hubnera), „Oburzajcie się!”, „’89”, „Skąpo”, „Krótki przewodnik nierówności:Bieda” (Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy), „Kurs Bezpieczeństwa i higieny społeczeństwa”, „Empatia” (Laboratorium Teatralno-Społeczne). Członkini Kolektywu Terenowego, z którym działa w duchu etnoanimacji.

Jest współorganizatorką festiwalu Slot Art, członkinią Rady Slot, kuratorką programu warsztatowego.Współpracuje z wieloma organizacjami instytucjami kultury m.in. Instytutem Teatralnym im. Z Raszewskiego, Towarzystwem Inicjatyw Twórczych ę, Szkołą Liderów, Krytyką Polityczną, Fundacją Sto Pociech, oraz z licznymi polskimi teatrami (m.in Teatrem Powszechnym, Teatrem Studio, TR Warszawa, Teatrem Dramatycznym im. Szaniawskiego w Wałbrzychu). Pisze i publikuje teksty dotyczące teatru, przestrzeni publicznej i sztuki społecznej.

Jest stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Iga Dzięgielewska

Animatorka, performerka, badaczka szeroko rozumianego ruchu. Studiuje kulturoznawstwo (specjalizacja: teatr, performans, widowisko) w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Instruktorka teatralna w Ognisku Teatralnym „ u Machulskich”, członkini Laboratorium Teatralno – Społecznego, w którym za pomocą narzędzi teatralnych oraz performatywnych bada różne problemy społeczne zarówno w formie performansów, akcji w mieście jak i warsztatów otwartych. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Pedagogów Teatru współtworząc i prowadząc warsztaty (m.in. TRudne tematy, Mirandolia, Kierunek Teatr, Pracownia Małego Teatru). Współpracuje z Fundacją Centralną (CENTRALA). Autorka oprawy ruchowej do spektakli: „zAgatkowy dom” reż. Kamila Straszyńska, „Wilko. Letnisko” reż. Mateusz Olszewski, „Wesele” reż. Sebastian Królikowski.

Wiktoria Rutkowska

Animatorka, performerka, pedagożka, artystka- plastyczka, absolwentka edukacji artystycznej i pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytetu Rzemiosła Artystycznego. Odbyła staże m.in. w Fundacji Sztuka i Współczesność, Odin Teatret w Danii oraz brała udział w stażu badawczym Community Arts w Wielkiej Brytanii.

Realizowała Inną Szkołę Teatralną oraz Animację Kultury na Instytucie Kultury Polskiej. Współpracowała z przy projektach społeczno-edukacyjnych m.in. z Teatrem Baj, Teatrem Węgajty, Performerią Warszawy, Domem Kultury Śródmieście, Białołęckim i Bielańskim Ośrodkiem Kultury, Fundacją Nauki i Przygody, DKK Kadr. Inicjatorka kolektywu Laboratorium Ceramiki Społecznej. Interesuje się pedagogiką alternatywną i krytyczną, street artem, sztuką ludową oraz zbieraniem historii lokalnych jako materiału do performatywnej i plastycznej pracy artystycznej, . Wciąż poszukuje nowych możliwości dla pobudzania ludzkiej kreatywności, stwarzania innowacyjnych sytuacji dla pełnej swobody twórczej.

Obecnie pracuje w nurcie edukacji demokratycznej oraz działa artystycznie z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

W Stowarzyszeniu Pedagogów Teatru jest zaangażowana w projekt Pracownia Małego Teatru, Teatranki oraz akcje podwórkowe wokół spektaklu „W kole”.

Dominika Szulc

animatorka, teatrolożka, pedagożka. Studiowała kulturoznawstwo (Uniwersytet Łódzki, specjalizacja teatrologiczna; Uniwersytet Warszawski, specjalizacja animacja kultury) oraz pedagogikę (APS im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, opieka nad dzieckiem i wsparcie społeczne). Uczestniczyła w Szkole Pedagogów Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego.  Od 2012 r. specjalistka ds. edukacji w Teatrze Powszechnym
w Warszawie, gdzie programuje, koordynuje i prowadzi działania edukacyjne. W Stowarzyszeniu Pedagogów Teatru współtworzyła spotkania z „Nieletnimi krytykami” teatralnymi, obecnie jest zaangażowana w projekty: Pracownia Małego Teatru, Teatranki. Współpracowała przy projektach teatralnych, edukacyjnych i animacyjnych, mi.in. z Teatrem Baj, Teatrem Pinokio w Łodzi, Fundacją ABCXXI - Cała Polska czyta Dzieciom. Szczególnie interesuje ją kwestia „instalacji społecznych” i kategoria nie-widza/nie-uczestnika.

Nasz newsletter

Zarejestruj się aby otrzymywać nasz cotygodniowy planik. Akceptacja regulaminu oznacza zgodę na przesyłanie informacji drogą elektroniczną oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Regulamin
Back to Top